6. mai 2007

My Google Maps

Hvor skal vi være under det kommende arrangementet? Hvor skal dine venner dra for å finne fram til dit du bor?

Vi skal nå ha et seminar i Trondheim, og mange utenfra vet kanskje ikke nøyaktig hvor vi skal være. I stedet for å bare oppgi adressen, har jeg laget et kart med forklaring.
Klikk på bildet for å prøve selv. Du kan deretter klikke i menyen til venstre eller direkte på objektene. Du kan også zoome ut og inn. Hemmeligheten er at jeg har brukt My Maps-muligheten i Google Maps, og laget min egen mashup. Det tok 20 minutter. Deretter har jeg limt inn lenken her (bak bildet), og du kan dermed se på kartet mitt. Genialt? Les mer om My Google Maps i bloggen til John Hoem

1 kommentar:

  1. En kan ikke annet enn å la seg imponere av slike tjenester som dette. Kartfesting av informasjon blir med dette tilgjengelig for meningmann i kontrast til norske tilbydere, som så vidt jeg vet kun leverer til de som betaler.

    eneste minus må være at jeg ikke har funnet en enkel måte å embedde kartet på en nettside (du lurte meg med skjermdumpet ditt).

    SvarSlett